• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Beviljat på Marginalen

F

Fundersam 1

Gäst
Poäng: 0
Jag gjorde nyss en ansökan via advisa och jag missade att det var förvalt att samla lån. Har dock fått ett erbjudande från Marginalen på 175 000, 10% ränta.

Det står inget om lösen krav när jag klockar på mer info men det står komplettering?

Jag behöver lösa lån som inte syns på UC för att få ner min månadskostnad så jag vill helst lösa lånen själv. Någon som blivit beviljad av Marginalen nyligen och kan berätta hur det fungerade för er? Brukar de avslå vid manuellgransgnkng?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
F

Fundersam 1

Gäst
Poäng: 0
En fundering till gällande advisa. Det står under erbjudande endast uppräknat 4 andra banker som inte svarat, skickar de inte ansökan till alla?
 

Forum

Kunnig medlem
Poäng: 61
Blev medlem
4 Augusti 2018
Meddelanden
194
Mottagna reaktioner
19
Poäng
61
Uppdatera gärna om du får några fler bud. Är i liknande situation som dig, tänkte avvakta lite med att söka tills jag får ner mina kreditkort en aning...
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 397
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Jag gjorde nyss en ansökan via advisa och jag missade att det var förvalt att samla lån. Har dock fått ett erbjudande från Marginalen på 175 000, 10% ränta.

Det står inget om lösen krav när jag klockar på mer info men det står komplettering?

Jag behöver lösa lån som inte syns på UC för att få ner min månadskostnad så jag vill helst lösa lånen själv. Någon som blivit beviljad av Marginalen nyligen och kan berätta hur det fungerade för er? Brukar de avslå vid manuellgransgnkng?
Advisa ör Komplettering endast rubriken, det ska stå saker under för att det ska vara komplettering. Men det är dock ej en garanti för att det inte är någon komplettering senare bara för att det är tomt, tyvärr.

De som räknas upp längst ner är de som fortfarande tittar på ditt erbjudande. Men det kan även vara andra som fortfarande tittar.
Nej alla banker får inte chansen att titta tror jag. Man får först reda på när du får UC kopiorna vilka som tittat. Sevenday t.ex. tog exvis först en Bisnode och redan då tappade de intresset så de ville inte en ha UC.
 
F

Fundersam 1

Gäst
Poäng: 0
Advisa ör Komplettering endast rubriken, det ska stå saker under för att det ska vara komplettering. Men det är dock ej en garanti för att det inte är någon komplettering senare bara för att det är tomt, tyvärr.

De som räknas upp längst ner är de som fortfarande tittar på ditt erbjudande. Men det kan även vara andra som fortfarande tittar.
Nej alla banker får inte chansen att titta tror jag. Man får först reda på när du får UC kopiorna vilka som tittat. Sevenday t.ex. tog exvis först en Bisnode och redan då tappade de intresset så de ville inte en ha UC.

Ok så om jag har förstått dig rätt så om det inte står något under rubriken så betyder det att Marginalen inte begär komplettering ? Och inte heller lösenkrav eftersom det inte står något om det?

Är ju nervös att det blir avslag om de granskar min UC manuellt... Någon med erfarenhet av marginalen ?
 

FarAway

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
22 Oktober 2014
Meddelanden
871
Mottagna reaktioner
357
Poäng
497
Nyligen beviljad av marginalen genom Advisa.
Kryssade i att jag ville samla lån. När jag tryckte på "kompletteringar" stod det "inga kompletteringar krävs".
Inga kompletteringar eller lösenkrav för mig. Pengarna utbetald.
Ring advisa.
 
F

Funderaam

Gäst
Poäng: 0
Nyligen beviljad av marginalen genom Advisa.
Kryssade i att jag ville samla lån. När jag tryckte på "kompletteringar" stod det "inga kompletteringar krävs".
Inga kompletteringar eller lösenkrav för mig. Pengarna utbetald.
Ring advisa.

Ok det ska jag göra. Men stod det inga lösenkrav på ditt erbjudande? På mitt står varken eller...
 
F

Funderaam

Gäst
Poäng: 0
Nyligen beviljad av marginalen genom Advisa.
Kryssade i att jag ville samla lån. När jag tryckte på "kompletteringar" stod det "inga kompletteringar krävs".
Inga kompletteringar eller lösenkrav för mig. Pengarna utbetald.
Ring advisa.

Tog det lång tid innan du fick utbetalt? Kan man signera skuldebrevet digitalt? Går det att få faktura via e-post eller aoutogiro och slippa få dom hemskickade? Många funderingar
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp